Ikan Bakar 'Bawah Pokok' @Seremban 2 Pasar Ramadhan.

Setahun cuma sekali jer saya berpeluang menikmati ikan bakar yang bernama 'Ikan Bakar Bawah Pokok' ini di Pasar Ramadhan S2 Garden Homes sederet ngan 99Speedmart. Dan yang paling best tu adalah sambal cili secret resepi yang dibubuh keatas ikan untuk dibakar sama sekali.

It is an unusual year long wait for this grill fish stall to open on every Ramadhan but its really worth it. The fishes are grilled on the flat pan and then topped with a special homemade chili sambal paste and grilled until crisp & golden. And also a piece of banana leaf would be placed underneath all the fishes to prevent it from getting burnt.   





Pelbagai jenis ikan bakar yang terdapat di gerai ini seperti ikan kembung, Tilapia, cencaru, ikan pari dll. 
 
You'll be amazed with the types of grilled fishes offered mackerel, tilapia, sea bass, stingrays & etc. 





Walaupun sibuk dengan ramai pelanggan yang sedang menanti order tetapi pemilik gerai ini cukup mesra & sporting sempat memaparkan ikan siakap yang baru siap dibakar kearah kamera saya.
 
Despite the long waiting queue, the owner sportingly posed for a photo whilst showcasing his perfect grilling skills.



Ikan bakar Siakap yang sebesar ini harganya cuma RM25 seekor jer.
Their pricing varies by sizes and its simply cheap and this large sea bass fish only costs RM25, its so cheap and reasonable.



Nama gerai ikan bakar 'Bawah Pokok' ini sebenarnya berasal dari sebuah gerai di Dusun Nyior dan anda boleh melihat gerai tersebut dibawah sebuah pokok yang besar di tepi jalan masuk ke Dusun Nyior dan mereka sudah biasa berniaga di Pasar Ramadhan S2 setiap tahun. 

The stall's name literally means 'Under the tree' originated from a small village in Dusun Nyior and you can see it by the road side via the main road leading into Dusun Nyior in Seremban.


Comments

  1. Terima kasih kerana sudi membuat good review ttg ikan bakar kami! Jemput semua hadir! Rasai keenakan ikan bakar kami pada harga yang amat berpatutan! #letakletakhabis

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. terbaeeekk kak jah dan abg. memang mabeles 😍😍

    ReplyDelete
  4. terbaeeekk kak jah dan abg. memang mabeles 😍😍

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts